sobota, 9 stycznia 2016

Liebster Blog Award - wyjątkowa okazja, aby poznać mnie trochę lepiej :)

Kilka dni temu otrzymałam od Dominiki z bloga www.trickymind.pl wiadomość, że nominowała mnie do Liebster Blog Award :) Dominiko - dziękuję bardzo za wyróżnienie! Jest ono dla mnie niezwykle wartościowe, ponieważ bardzo lubię stronę Dominiki :)

Czym jest taka nominacja? „Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na jedenaście pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im jedenaście pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”





Myślę, że taka zabawa może być dobrym pomysłem na weekendowy wpis :) 

---------------------

Oto pytania, które zadała mi Dominika oraz moje odpowiedzi na nie:

1. Dokąd wyruszysz w wymarzoną podróż?

Moja wymarzona podróż to wycieczka objazdowa po europejskich miastach lub podróż do Nowego Jorku i Kalifornii - nie mogę się zdecydować, które marzenie jest mi bliższe :)

2. Czego życzysz sobie w 2016 roku?

Przede wszystkim zdrowia, aby mieć siłę do realizowania kolejnych pomysłów :) Ale także umiejętności zatrzymania się i doceniania teraźniejszości, której mam wrażenie coraz więcej z nas nie zauważa po drodze do realizacji swoich celów. Ciągle na coś czekamy, za czymś gonimy, a przecież warto skupić się na tym co tu i teraz, docenić każdą sekundę, która już nigdy się nie powtórzy :) Warto o tym pamiętać.

3. Skąd pomysł na Twojego bloga?

Z chęci dzielenia się swoją wiedzą, propagowania różnych ciekawych aktywności dla dzieci,  inspirowania rodziców do spędzania wartościowego czasu ze swoimi dziećmi zamiast poddawania się konsumpcyjnemu stylowi rodzicielstwa oraz przekonywania różnych specjalistów pracujących z dziećmi do całościowego spojrzenia na dziecko, zamiast zajmowania się tylko jednym "wycinkiem" małego człowieka.

4. Gdzie szukasz inspiracji do napisania swoich tekstów?

Tematy do tekstów pojawiają się w mojej głowie jako wynik uważnej obserwacji dzisiejszych rodziców, czytania wielu artykułów i książek o rozwoju dziecka oraz jako odpowiedź na pytania moich czytelników :)

5. Jesteś raczej typem nocnego marka czy rannego ptaszka?

Kiedyś byłam zdecydowanie typem sowy, jednak ostatnio widzę, że częściej mam ochotę wstać rano i od razu zacząć działać! Dni, w które pozwalam sobie na późne wstawanie zdarzają się teraz naprawdę rzadko - ale kompletnie mi to nie przeszkadza :)

6. Co lubisz w sobie najbardziej?

Hmmm... Chyba to, że uwielbiam obserwować i słuchać innych ludzi oraz pomagać im. Ludzie wokół mnie są nieustannym źródłem inspiracji - wystarczy tylko dobrze im się przyjrzeć i nastawić się na szukanie w nich dobrych, pozytywnych cech, aby zaskoczyć się tym co zobaczymy - a dostrzeżemy w nich na pewno ogromny potencjał, który jest w każdym z nas. Sztuką jest tylko  umieć go wydobyć! Świat staje się wtedy naprawdę piękniejszy :)

7. W jaki sposób relaksujesz się po ciężkim dniu?

Najlepiej odpoczywam w domowym zaciszu, z bliskimi osobami (rodziną i przyjaciółmi). Moje sposoby na relaks to dobra książka lub film w nastrojowym pomieszczeniu, ze smaczną przekąską i doborowym towarzystwem :) Niczego więcej wtedy nie potrzebuję :)

8. Jaki jest Twój sposób na dobry początek dnia?

Pyszne śniadanie i świadomość, że danego dnia czeka mnie coś fascynującego :) A każdego dnia tak się dzieje - trzeba tylko nastawić swój umysł na szukanie pięknych momentów i ekscytujących chwil :)

9. Co Cię najskuteczniej motywuje do działania?

Świadomość, że jest jeszcze tyle dobrego do zrobienia na świecie :) Tyle można się dowiedzieć, tylu osobom pomóc! 

10. Co robisz aby ćwiczyć swój mózg? :)

Staram się żyć zdrowo :) Piję dużo wody, zdrowo się odżywiam, nie mam nałogów - to jest dla mnie taka baza ;) A ćwiczę swój umysł starając się odnajdywać w ciągu dnia jak najwięcej pozytywnych zdarzeń. Wbrew pozorom, nie jest to łatwe ćwiczenie :) Nie będę rozpisywać się już na temat aktywności, które z oczywistych względów ćwiczą mózg, takich jak czytanie, uczenie się nowych rzeczy, inspirujące rozmowy, oglądanie filmów w obcym języku, ćwiczenia synchronizujące pracę obu półkul mózgowych itd. Coś nad czym zdecydowanie chcę popracować to więcej ruchu na co dzień!

11. Czy jest coś czego od dawna chcesz się nauczyć, ale nigdy nie możesz zorganizować na to wystarczającej ilości wolnego czasu – jeżeli tak, to co to jest?

Zdecydowanie nauka języka hiszpańskiego i francuskiego :) 

---------------------

Mam nadzieję, że przyjemnie czytało się Wam moje odpowiedzi i trochę lepiej mnie poznaliście :) 

Dominiko, dziękuję raz jeszcze za nominację! :)

PS. Zdradzę Wam jeszcze na koniec wpisu, że niedługo na blogu pojawi się niezwykle ciekawy gościnny wpis Dominiki :) 



Muzykaria


To w środku


Mamy się


Dookoła nas


Wolniej


Białe minuty


Dzieciaki i ja


Moje pytania do Was:

1. Jaka książka ostatnio zainspirowała Cię do przemyśleń?
2. Czy chciałabyś móc cofnąć się w czasie, aby zmienić swoją jedną wybraną decyzję? 
3. Weekend - zaplanowany czy totalnie spontaniczny?
4. Lepiej pracuje Ci się rano czy wieczorem?
5. W czym pijesz swój ulubiony napój i czy jest to kawa czy herbata?
6. Czego ciekawego dowiedziałaś się ostatnio i czy zechcesz się podzielić tą ciekawostką (dowolna dziedzina)?
7. Jaka jest Twoja ulubiona aktywność fizyczna?
8. Czy w 2015 roku zmieniłaś coś w swoim sposobie myślenia/postrzegania świata/zachowania, co uważasz, że pozytywnie wpłynęło na Twoje życie?
9. Jaka jest Twoja ulubiona potrawa i czy lubisz przyrządzać ją samodzielnie?
10. "Czas, którego marnowanie sprawia ci przyjemność, nie jest czasem zmarnowanym". Zgadzasz się czy nie?
11. Jakie jest Twoje motto/hasło na 2016 rok? 

Czekam z niecierpliwością na Wasze odpowiedzi :)

2 komentarze:

  1. Cieszę się, że zdecydowałaś się na udział w tej zabawie :) fajnie było poczytać Twoje odpowiedzi i poznać Cię z troszkę innej strony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taki miły przerywnik blogowy :) I faktycznie pozwala wejść w trochę bliższą relację :)

      Usuń